رویدادها آرشیو خبر ها
داستان عجیب آن 3 مرد . . .

داستان عجیب آن 3 مرد . . .

 

همه چیز تحت تأثیر ماجرای سه مرد از سه نقطه مختلف دنیا بود؛ نفر اول فوق‌ستاره‌ای پرتغالی، دومی تازه‌واردی از ترکیه و سومی افسانه‌ای دوباره برخاسته از ایتالیا. در شبی گرم، تفت‌زده و مرطوب در جنوب چین، هنرنمایی اثرگذار این سه مرد، یوونتوس را یکبار دیگر در مقابل رقیب سنتی‌اش سربلند کرد تا چینی نازک طرفداران بیانکونری در شرق آسیا شکسته نشود.

 

گل نجات‌بخش کریستیانو رونالدو در حساس‌ترین دیدار دوستانه یوونتوس، نجات‌بخش کابوس ماتیاس دلیخت شد تا بیانکونری در نهایت با هنرمندی جانلوئیجی بوفون فاتح Derby d’Italia در شهر کمونیستی نانجینگ در خاک کشور چین شود.

 

در این دیدار که نراتزوری آن را هجومی‌تر آغاز کرد، یووه عملکرد چندان چشمگیری را در نیمه نخست ارائه نداد و نتوانست خواسته‌های تاکتیکی مائوریتسیو ساری را به خوبی در زمین پیاده کند. در همین نیمه، اشتباه ناخواسته دلیخت در دهمین دقیقه بازی و دفع ناقص توپ باعث شد تا دروازه بیانکونری، توسط مدافع جوانش گشوده شود و اینتر با یک گل از رقیب قدرتمندش پیش بیافتد.

 

پس از این گل یووه تلاش فراوانی برای به ثمر رساندن گل انجام داد اما تلاش‌های بازیکنان این تیم انسجام و قدرت لازم را نداشت تا نیمه نخست با همان یک گل به پایان برسد.

 

نیمه دوم را یووه با کیفیت متفاوت‌تری آغاز کرد و همانند دیدار گذشته‌اش مقابل تاتنهام با صحبت‌های ساری در وقت استراحت، تحولی ملموس را در عملکرد خود نشان داد. این تغییر در دقیقه 68 جواب داد و کریستیانو رونالدو با ضربه ایستگاهی (که پس از خطا بر روی او در سمت چپ زمین به دست آمد) موفق شد با کمک سر میلان اشکرینار (که یکی از بازیکنان حاضر در دیواره دفاعی اینتر بود) توپ را وارد دروازه دنیه‌له پاده‌لی قرار بدهد.

 

مریح دمیرال مدافع تازه‌وارد و ترکیه‌ای یوونتوس که در نیمه دوم به جای دلیخت وارد زمین شد یکی از بازیکنان بسیار خوب یووه در این دیدار بود که تکل استثنایی و دیدنی او در دقیقه 62 در مقابل ایوان پریشیچ، بارها از سوی کارگردان تلویزیونی پخش مجدد شد. عملکرد کم‌نقص و مطمئن او در صورت تکرار در دیدارهای بعدی یووه، احتمالاً مانعی بزرگ برای تحقق انتقال او به باشگاهی دیگر شود. او همچنین پنالتی آخر یووه که منجر به پیروزی این تیم شد را نیز به ثمر رساند تا بیش از پیش حضور موثرش در این دیدار به چشم بیاید.

 

جدال رونالدو و پاده‌لی پس از گل تساوی یووه نیز یکبار دیگر ادامه یافت و موقعیت تک به تک رونالدو با او همه چیز را برای برتری یوونتوس مهیا کرد اما درحالیکه ستاره پرتغالی یووه او را دریبل زده بود، دروازه‌بان اینتر با تیزچنگی دوباره موفق به کشیدن توپ از زیرپاهای رونالدو شد تا اینتر مدیون سنگربان 33 ساله‌اش باشد.

 

اما جانلوئیجی بوفون سنگربان افسانه‌ای یوونتوس که به جای شزنی در نیمه دوم به ترکیب این تیم اضافه شد، قهرمان بلامنازع ضیافت پنالتی‌ها بود. او با حرکت در مسیر موافق هر 6 ضربه پنالتی اینتر و در حالیکه یکی از ضربات را تنها به خاطر بدشانسی نتوانست کنترل کند با مهار 3 پنالتی در 41 سالگی، یکبار دیگر ارزش‌های خارق‌العاده خود را به فوتبال جهان نشان داد تا خاطرات درخشانش با یوونتوس و آتزوری را در مقابل دوربین‌های تلویزیونی به تصویر بکشد.

 

ترکیب یوونتوس: شزنی (از نیمه دوم بوفون) کانسول، دلیخت (از نیمه دوم دمیرال) ، بونوچی، دشیلیو، رابیو، پیانیچ (از دقیقه 65 جان) ، متوئیدی، برناردسکی، هیگواین (از نیمه دوم مانژوکیچ) و رونالدو.
پنالتی‌زنان یوونتوس: کانسلو (گل) ، رونالدو (گل) ، جان (گل) ، رابیو (از دست رفت) ، برناردسکی (از دست رفت) و دمیرال (گل)

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: